Változás Műhely

Változókor - mit tehetsz még, hogy csökkentsd a tüneteidet?

2017. január 25. - Jancsurák Kriszti

A századfordulón a nők várható életkora mindössze 48 év volt, ezért a változókor és tünetei nem jelentettek problémát. Az életszínvonal emelkedésével azonban a nők manapság életük harmadát úgy élik le, hogy az addig megszokott ösztrogén és progeszterontermelés egyre csökken.

A minap rákerestem az interneten a változókorra. A google 150 000 találatot adott ki magyarul és 28 700 000-t angolul. Ahogy átböngésztem ezeket a listákat, arra jutottam, hogy alapvetően 2 típusú honlap létezik a témában.

acupuncture-manon-larochelle-sorel-tracy-traitement-saisonnier.jpg

Az egyik részletesen leírja tüneteket, amiket a nők 45-60 éves koruk között tapasztal(hat)nak, mint pl. megváltozott menstruációs ciklus, hőhullámok, hüvelyi szárazság és fájdalom szexuális együttlét alatt álmatlanság és/vagy nyugtalan alvás, gyakori vizelési inger vagy vizelettartási problémák, húgyúti fertőzések, csökkent szexuális vágy és még sorolhatnám.

A másik típusú oldal pedig valamilyen csodaszert ajánl: progeszteron krémet, kúpokat, étrend kiegészítőket, hormontablettákat. A cél, hogy egy gombnyomásra észre se vegyük, ne legyünk tudatában milyen folyamatok zajlanak a testünkben.

Persze a legtöbb oldalon leírnak 1-2 általánosan hasznos tanácsot az életmódra vonatkozóan, pl. pihenjünk többet, kevesebbet idegeskedjünk, de ezek olyan megfoghatatlannak tűnnek a számomra.

Azok a 45-60 év közötti nők, akiket én ismerek életük kiteljesítésének csúcsán vannak, egyszerre családanyák és dolgozó nők, pörögnek, intézkednek, szervezkednek, mint nagy valószínűséggel Te is.

Mit kezdj, ilyen felfokozott életritmus mellett olyan homályos javaslatokkal, hogy mozogj többet és egyél egészségesebben?

Mit mozogj? Mikor és milyen gyakorisággal? Hiszen eljársz jógázni, aerobicra… az nem elég? Vagy nem jó mozgásforma?

Mi az, hogy egészséges étrend? A zsíros töltött káposztát már meg sem tudnád enni, akár otthon főzöl, akár étterembe mész, figyelsz arra, hogy sok zöldséget egyél és a szénhidrátot is csökkentetted. De akkor mit lehet még csinálni, hogy jobban érezd magad?

Nagyon egyszerű: olvasd a blogomat! :) 

Az elmúlt 20 évemet azzal töltöttem, hogy saját női egészségemet igyekeztem helyreállítani. 8 éve oktatom az Aviva Módszert, ami többek között egy speciálisan nőgyógyászati problémákra kidolgozott torna.

Tapasztalatom szerint a változókori tüneteket meg lehet szüntetni, ha kitartóak vagyunk és tudjuk pontosan mik azok az apró változtatások, új szokások, amiket a be kell építenünk az egyébként hektikus életünkbe.

Ehhez a 3 kulcs:

1. Mozgás:

Speciális, női egészséget támogató mozgásra van szükség, amilyen pl. a hastánc, zumba, Tahiti tánc vagy az Aviva torna. Ezek ugyanis az alhasban fokozzák a vérkeringést, ami elengedhetetlen a szervek megfelelő vitamin és hormon ellátásához.

2. Étrend:

Amíg menstruálunk, a méhünk tisztító szerepet is betölt. Amikor abba marad a menstruáció, tehermentesíteni kell a szervezetet, hiszen a méh már nem tudja ezt a funkcióját ellátni. Ezért vannak a hőhullámok és a migrének.

3. Lélektan:

Új korszakra kell felkészülnünk. A változó kor tényleg változást jelent nemcsak testileg, hanem szellemileg és érzelmileg is. Ahhoz, hogy ezt az akadályt könnyen vegyük, olyan stratégiákra, gondolatokra van szükségünk, amik irányt adnak és átsegítenek a nehéz helyzeteken.

 

Sokat jelent, ha megosztjuk tapasztalatainkat, így tudjuk, nem vagyunk egyedül!

Neked milyen tüneteket okozott a változókor? Milyen módszereket próbáltál ki? Mi segített?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://valtozasmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr1812152999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.